Сценарій показового заходу (5 клас)

 

Тема. Позитивне мислення дозволяє нам зібрати свої сили, подолати слабкості, повірити в себе (за романом Елеонори Портер «Поліанна»)

 Мета: Учні зможуть оцінювати свої вчинки та вчинки однокласників з точки зору їх моральної зрілості; характеризувати сильні та слабкі  сторони своєї вдачі; обгрунтовувати необхідність подолання негативних рис характеру; наводити приклади протидії недобрим та незрозумним вчинкам, негативним ситуаціям; висловлювати  власне розуміння « мистецтва керувати собою».

Обладнання: презентація, буктрейлер до роману  «Поліанна», фломастери,     аркуші паперу.

Хід заходу

І. Вступна частина

Прийом стартової актуалізації життєвого досвіду
Вправа «Емоції» 




Учитель. Які емоції вам приємно бачити на обличчях інших людей?

Учень.  Позитивні, тому ваші обличчя повинні випромінювати лише позитив, подаруйте усмішку своєму сусідові.

Учитель. Чи можуть емоції виникати безпідставно, самі по собі?

Учень.  Емоції не виникають самі по собі. Вони завжди мають причину, тобто це наша реакція на зовнішній світ або на наші внутрішні переживання.

Учитель.  Чи вміємо ми контролювати свої емоції нам допоможе з’ясувати гра  «Намалюй  смайлик». Учні в залежності від вибраної відповіді малюють частини смайлика.

Гра «Намалюй смайлик» (рис. 2.38)












Уміння керувати собою, контролювати свої емоції  є дуже важливим для людини самої і для людей, які її оточують. Людина, яка постійно відчуває негативні емоції, може тяжко захворіти.  Постійне переважання негативних емоцій провокує негативні думки, негарні вчинки, різні хвороби . Злі та сердиті люди мають ось такий вигляд, а з такою людиною не дуже приємно спілкуватися 


 

 



Учитель. На уроках світової літератури ми познайомились із романом Е. Портер «Поліанна». Пропоную переглянути  буктрейлер до книги.

Перегляд  буктрейлеру (http://www.youtube.com/watch?v=lbgsM9VYgpI)

ІІІ. Основна частина

Бесіда

Учитель.  Про кого розповідається в романі?

Учень. У романі розповідається про маленьку дівчинку Поліанну, яка втручається в життя дорослих, щиро бажаючи їм щастя, вчить бачити красу та радість довкола, навчає грати їх у гру «Радість». І дорослі змушені прислухатися до простих істин, погодитися з ними і почати змінювати своє  життя на краще.

Учитель.  У чому суть гри «Радість»?

Учень.  Шукати позитив навіть в негативних ситуаціях.

Учитель.  Давайте згадаємо вислови Поліанни, які повинні стати девізом кожної людини?

Учень.  «Іде дощ – ми маємо радіти, що він іде не щодня».

«Хочеш ляльку, а прийшли милиці, радій – що вони тобі не потрібні».

«Дім стане справжнім домом, коли в ньому є дитина, або жіноча присутність».

«Людям потрібні  заохочення. Не треба сварити людей за їхні вади – потрібно вказувати їм на чесноти, переваги,  і тоді вони будуть прагнути змінитися в кращу сторону».

«Якщо ви шукаєте погане, чекаєте на це, то ви його знайдете. Але якщо знаєте , що знайдете добро, - матимете його».

«Жити – це не просто дихати, спати – це робити те, що тобі до вподоби, для душі, радіти, а не лише виконувати обов’язок»)

Учитель.  Які враження справила на вас «Гра в радість»? Чи захотілося й вам приєднатися до цієї гри, розповісти про неї своїм близьким?

Робота в групах

Гра  « Радість»

Учитель пропонує  попрацювати в групах: придумати нерадісну ситуацію, озвучити її, а решта груп знайдуть, чому тут можна порадіти.

Слово вчителя

У сучасній англійській мові слово «поліанна» вживається дуже широко, й означає воно щиру і веселу людину, невиправного оптиміста. Грати  в радість дуже просто: варто лише знайти щось радісне навіть у найприкрішій ситуації.І тоді наше життя, наче ліхтарики, осяють щирі усмішки, а головне – зміниться весь світ навколо нас. Нехай вам допоможе Поліанна.

Прийом синхронізації освітніх об’єктів

Виступ психолога. Звичайно, завжди радіти, бути постійно задоволеними ми не можемо. У кожного,  мабуть , було таке, що ви на ко­гось розсердилися, розгнівалися? І тоді таке відчуття, ніби ви лопаєте від злості, як ось ця кулька (Бере надувну кульку, сильно стискає, розчавлює її)

Ось бачите, що буває з тим, хто не вміє вгамувати гнів. Звісно, людина не лопне, як кулька, але її організм  негативно на це зреагує, що призведе до певних  захворю­вань.

А можна ось так випустити свій гнів, про­бачивши  кривдника.

(Бере  ще одну надуту кульку і легенько  випускає   повітря)

Давайте   нав­чимося   повільно випускати   повітря. (Діти  виконують дихальні   вправи)

Вправа «Вдих-видих»

Якщо ж вас переповнює  злість, зробіть  кілька  глибоких вдихів і видихів. Намагайтеся заспокоїтися, думаючи про те, що все буде гаразд, все забудеться, навчіть­ся  пробачати, розуміти  інших. Даруйте їм тепло, радість, усмішку.

Продовження розповіді психолога. Щоб уникати неприємностей і володіти собою, необхідно керувати   власними емоціями. Звичайно, це важко, але дуже необхідно.

Намагайтеся не зосереджуватися на  негативних емоціях, спробуйте «переключити свої думки на інші справи»:

§     з´їсти  цукерку;

§     погуляти з кішкою чи собакою ;

§     потанцювати, покататися на велосипеді, зробити генеральне прибирання, вибратися на природу;

§     послухати приємну музику.

Вітагенна релаксація під музику

«Сядьте зручно, заплющіть очі. Зробіть глибокий вдих, видих…

Я хочу запросити вас у подорож на хмаринці. Стрибніть на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору з пухнастих подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина, сідниці зручно влаштувалися на цій великій і м’якій подушці-хмаринці.

Зараз почнеться подорож. Ваші хмаринки повільно піднімаються у синє небо. Ви відчуваєте легкий вітерець. Тут, високо в небі, все спокійно та тихо. Нехай хмаринки перенесуть кожного із вас у таке місце, де ви почуватиметеся щасливими.Спробуйте подумки побачити це місце якомога точніше. Тут ви відчуваєте себе  спокійними і щасливими, тут може статися будь-яке диво…».

Психолог  продовжує:

   Якщо ви дуже знервовані, відчуваєте  провину, сором, спробуйте знайти при­чини цього стану та помірковано розібратися в них;

   якщо у вас поганий  настрій, зверніться по допомогу до друзів, батьків або близьких, не тримайте в собі негативні  почуття.

Прийом вітагенних аналогій

Учитель світової літератури . Діти,  пам’ятайте, що постійне стримування власних емоцій може призвести до стресу, як ось у цьому фільмі. Пропоную переглянути фільм «Стрес» з циклу «Єралаш».

Демонстрація фільму із циклу «Єралаш» «Стрес» 



Учитель. Це, звичайно, жарт, але людина повинна випускати пару, влаштовувати емоційні розрядки і найкраще в цьому допомагають фізичні вправи, тобто  спорт, а саме:

       Їзда на велосипеді.

       Біг.

       Віджимання, присідання.

       Танці.

Не забувайте про ранкову фіззарядку. Вона  сповнить вас енергією, гарним настроєм на цілий день.

Діти виконують фіззарядку під музику

Психолог. Але  не тільки фізичні вправи допомагають покращити настрій.

Порція похвали й уваги діє на людину тонізуюче. Почувши комплімент, наш організм викидає в кров гормон задоволення, який покращує настрій, продовжує молодість і красу. Компліменти «впливають» на всіх беззастережно, — їх люблять чоловіки і жінки, діти і старенькі люди.

Вправа «Рожеві окуляри» 

Я пропоную вам одягти рожеві окуляри,  через які видно лише добро,  і подивитися на світ з позитивної сторони.  Передаючи окуляри один одному, розказуйте, що гарного ви бачите у своєму однокласникові.


Учитель . Ми, самі того не підозрюючи, формуємо власне життя і будуємо своє майбутнє за допомогою слів і думок. Слово має надзвичайно велику силу. Ця сила залежить від стану, в якому перебуває людина. Негативні думки і емоції (гнів, заздрість, образа, ревнощі і т.д.) притягують до нас негатив і хвороби, а страхи втілюються. Змінити своє життя, свій настрій можна за допомогою позитивного настрою, думок, слів.

Допомагають сприймати світ позитивно і афірмації  - позитивні висловлювання, твердження про те, чого б ви бажали для себе, що дають настрій на успіх, щастя і внутрішню гармонію.

Вправа «Афірмації»

Учитель разом із дітьми проголошує афірмації, які налаштовують на позитив.

       Рухайся тільки вперед!

       Нема нічого неможливого!

       Боїшся падати? Тоді ніколи не зможеш літати.

       Не думай, що зможеш…знай!!!

       З маленьких перемог розпочинаються великі досягнення!

       Пам’ятай: ти унікальний, як і інші!

ІІІ. Підсумок заняття

Прийом зведення вітагенних знань з освітніми

 «Мікрофон»

Учитель. Висловіть свої думки щодо того, чи повинна людина «керувати собою», чи потрібно шукати позитив навіть у негативних ситуаціях  (відповідно до власних переконань ):

       « Вірю…»

       «У цілому правильно, але…»

       «Сумніваюся…»

       «Не вірю…»

       «Не тільки не вірю, а й уважаю помилковими…»

       «Заперечуючи ці ідеї, я пропоную свої…»

       «Я запам’ятаю на майбутнє…»

       «Я розкажу своїм знайомим…»

Вчитель закінчує захід притчею «Муха і бджола» 

Запитав якось комар муху:

-А чи є десь поблизу квіти?

-Хм. Про квіти нічого тобі сказати не можу, – відповілайому муха. – Але тут недалечко, є стільки консервних банок, навозу, а нечистот у навколишніх канавах – видимо не видимо!

І муха почала розповідати комару про всі сусідні смітники, які йому неодмінно потрібно буде відвідати.

Полетів комар у вказаномунапрямку і зустрівбджолу.

-Чи не бачила ти поблизу яких ось смітників? – запитав він у неї.

- Смітники? Нечистоти? Ні! Ніде не бачила, – здивувалася бджола. – Зате тут усюди просто безліч ароматних квітів.

Як учить давня притча — всі люди умовно діляться на «бджіл» і «мух». Бджола  навіть на смітнику зуміє відшукати квітку і насолодитися нектаром, а от муха, облетівши безліч клумб, однаково сяде на нечистоти.

Від нас залежить — помічати в навколишньому житті тільки погане чи тільки гарне: жити, як на смітнику, чи почуватися у квітучому саду. Ми й тільки ми самі є творцями власної долі.

                                                               


                  

                                          

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий